Funderingar kring gymnasiym

Har funderat mycket fram och tillbaka på gymnasium som snart blir dags att välja. Först var det en självklarhet att jag skulle söka till natur på västerhöjd, för att det var en bra utbildning med mycket läxor (höhö?) och högskole förberedande. Men nu det senaste har jag blivit mer och mer sugen att hålla på med musiken, i alla fall på gymnasiet. Fastnade lite för musikgymnasiet på västerhöjd, just för att det också är en högskoleförberedande utbildning + att man håller på mycket med musik. Men nu vet jag vad jag absolut vill söka till, känner mig helt 100% och det är såklart MOP i Skara. Pappa ringde och pratade med en av sina kompisar förut som jobbar där, och han berättade att till hösten blir även MOP högskoleförberedande, alltså att man läser alla kärnämnen. Så nu vet jag vad jag vill gå. MOP ska ju tydligen vara en jätte bra skola. MOP = Music and Production. Men det blir till att träna lite noter med pappa nu, är helt blåst när det gäller sånt. Men det ska gå! Känner mig grymt taggad inför gymnasiet nu, bara ett år kvar. Wihoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0